2016-09-01

Prisbelönt producent lanserar högkvalitativt alkoholfritt vin

Nu lanserar vi en högkvalitativ och elegant alkoholfri riesling med 0,0 % alkohol från den prisbelönta producenten Johannes Leitz. Johannes gör viner i elegant stil med ren fruktighet och stor fräschör. Smaken är frisk och elegant med toner av citrus och gula stenfrukter. Tack vare en skonsam avalkoholiseringsmetod (vakumdestillation) har man lyckats bevara de naturliga och fruktiga rieslingaromerna. Vinet är ett ett seriöst gastronomiskt alternativ för den som av olika orsaker inte kan, eller vill, dricka alkohol.

Eins Zwei Zero passar lika bra till skaldjur, fiskrätter som till sällskapsvin och aperitif. Utmärkt till sushi!

– Det här är en premiär i dubbel bemärkelse då Johannes inte tidigare släppt något alkoholfritt och inte vi på Vinhandeln heller. Det är roligt att se att intresset både på restaurang och bland privatpersoner blivit så stort att en liten och kvalitetsmedveten producent som Johannes Leitz vågar ta steget ut och producera ett kvalitativt alternativ och komplement till sina traditionella viner, säger Johan Lidby.

Eins Zwei Zero kostar 69 kr och lanseras på Systembolaget 1 september
Alkoholhalten är 0,0 % alk (artikelnummer 11901)